Toeren-door-portugal.reismee.nl

Viseu

we zitten in een super-de-luxe poussada. Een voormalig ziekenhuis, grappig toch!

we hebben alles mega groot: kamer, bed, balkon. Daar zitten we nu lekker te chillen. We hadden nog heerlijke wijn uit Marvao meegenomen en brood en kaas en nootjes . We hebben hier ook wellness en een zwembad en we kijken op het stadje vanaf ons balkon.

Ik ga zo eerst maar een een duik nemen, haha. Tot later...

we hebben een leuke eetervaring gedaan in Viseu. We kwamen via tripadvisor bij een typisch Portugees restaurant, gerund door een superlieve familie die ook nog eens lekker voor je kookt en desserts..... Hemels!!

ik had een dronken konijn en Charles gaar rundvlees. Ik had nog nooit konijn op maar het smaakte echt lekker. Als dessert had ik een vruchtengelei met limoenroom en Charles een zelfgebakken taart die eruit zag als spekkoek Met koffie en kokos. Morgen zijn ze dicht dus dan gaan we bij Maria eten, ook leuk, die heeft tapas en een dakterras. Maar eerst hier ontbijten, de kathedraal en het museum de vasco bezoeken, zwemmen, luieren.... Best druk hoor vakantie vieren ;)

gisteren al vroeg op omdat ik rot geslapen had. het leek of er heel de nacht een vrachtwagen naast mijn bed stond te draaien (airco) en nog was het benauwd in de kamer terwijl het buiten heerlijk fris was. Dus heb ik de deur opengegooid en de airco uit Maar ik ben buitengebleven om de zon op te zien komen om 6:10. Een mooi gezicht en natuurlijk weer wat fotos gemaakt met mijn nieuwe toestel. Daarna toch nog maar even mijn bed ingekropen. Het ontbijt was heerlijk maar wat wij dan weer niet snappen: waarom geen verse jus d'orange en lekkere koffie???? Toch best belangrijk en verwacht je ook wel in zo'n luxe hotel. Vandaag een culturele dag: 2 musea 1 was een soort museum van Gijn die vonden wij het leukst, de ander ging mn over don vasco , de rembrand van portugal. Er eas geen engelstalige uitleg bij dus dat maakt het minder interessant. De se was steeds bezet dus wel gezien maar niet rondgelopen, nog een kerk daartegenover bezocht daar vooral veel beelden gezien. We hebben als beloning voor ons harde werken bij Maria geluncht: een salade met een heerlijk glas koude witte wijn want wat is het weer heet vandaag! Na de siesta hebben we lekker gezwommen en gebubbeld en om 20:00 weer terug naar maria. Daar weer heerlijk gegeten soort tapas met goede wijn erbij. We zaten lekker op het dakterras, het heeft heel de avond geonweerd En geregend. Nog even op ons eigen dakterras gechiled en toen met de deur open, airco uit gaan slapen.

weltruste!

Reacties

Reacties

Rob

Nou nou wat hebben jullie het slecht daar zeg, alles heel groot een heerlijke fles wijn en een prachtig zwembad. Ik ben echt niet jaloers op jullie hoor.
Maar toch nog heel veel plezier gewenst hier vandaan.

Groetjes Rob.

Lieneke

Ja, sorry Rob, dit was effe nodig ;)
En om jou gerust te stellen: dit is de enige accomodatie met een zwembad en met deze enorme luxe

Paul

Lekker hoor zo'n luxe hotel, het is jullie gegund en goed te horen dat je toch ook heerlijk kunt eten in Portugal ;-)

Manouk

Leuk he zo'n familierestaurantje :) keep up the good work :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!