Toeren-door-portugal.reismee.nl

Marvao

Gisteren met de supermooie auto de reis naar Marvao gemaakt onderweg een stop gemaakt in een mooi plaatsje, Avero, maar het was zo heet 35 gr en we moesten onze kostbaarheden met ons meezeulen omdat we gewaarschuwd zijn voor autodiefstal na het plaatsje en de bezienswaardigheden bewonderd te hebben ( en ja mooie fotos gemaakt) vluchten we terug naar de airco in de auto. De reis ging goed het landschap is hier en daar een beetje dor soort Afrika dan weer veel bomen( olijf en kurk) ze maken hier alles van kurk, het ziet eruit als leer, heel mooi maar ergduur jammer genoeg anders had ik nog wel een leuk tasje gekocht. Ook af en toe mooie stadjes gezien maar niet meer uitgestapt. Onze navvie (vaste in de auto) stuurde ons naar de verkeerde plaats, we schrokken ons de bonken. Het was uitgestorven en het pand stond te koop. Na wat rondvragen kwamen we er tot onze grote opluchting achter dat het adres niet klopte. We moesten naar de burcht. Daar zitten we nu zowat naast in een niet normaal zo leuk plaatsje, wist niet dat zoiets bestond. We hebben een prachtige kamer, we gaan zo lekker ontbijten.

Na het heerlijke ontbijt met vers brood en fruit hebben we het fort veroverd, een hele klus vanwege de hitte en de oorwurmen bleeehhh, die beesten vliegen en gaan op je zitten

het fort is prachtig en we hadden enorme uitzichten

nu aan onze welverdiende koffie op ons favoriete terras ( zie foto)

Na onze korte siësta gingen we eten bij Povo, maar van het eten zijn we tot nu toe nog niet zo onder de indruk! De koffie bij ons café en de Magnum smaakte des te beter. Er stond een frisse wind dus vroeg de koffer in.

ik was erg vroeg wakker en besloot om Charles lekker te laten liggen en een ochtendwandeling te maken, weer mooi kiekjes gemaakt en de burcht nog maar een keer beklommen, lekker rustig en nu geen oorwurmen en niet zo heet! Toen ik terugkwam had Charles alles al ingepakt en gingen we lekker ontbijten, zo dat ging er wel in na die wandeling.

daarna uitgechequed en op weg naar Viseu, 260 km , de langste van onze vakantie maar het ging heel vlot, na 2 plaSstopjes ( bij de laatste kochten we nog even water en een kilo kersen voor onderweg) kwamen we om 12:45 hier aan

Margreet

ha, ha, Lien, wat een avontuur! Fijn dat je nu zo'n mooi plekje hebt. 35 graden is erg warm; het zou hier vandaag rond de 28 graden worden, maar vanavond weer regen en onweer en dan koelt het wel af. Met ma gaat het goed, ik moet haar echt afremmen om niet vanalles te doen. Dat irriteert haar, maar da's dan jammer! Houd ons op de hoogte van jullie avontuur; dan hebben wij ook een verzetje????

Manouk

Yo leute, beetje late reactie, maar jullie gaan zo hard! Bah, die oorwurmen kunnen me gestolen worden, laat die maar daar ok?! Geniet van alles :)

Lieneke

Gelukkig zaten die alleen in het fort Manouk
We hadden het heerlijk daar, kan het je aanraden: Marvao!!!

Lieneke

Goed zo, Margreet. Tem ze maar een beetje, voor zover dat kan ;) tikkie eigenwijs ???!!! Maar wel lief, ik ben blij dat het zo goed met haar gaat, anders zaten wij hier ook niet zo relaxed, hoor !