Toeren-door-portugal.reismee.nl

Aveiro

vandaag in Aveiro aangekomen. Een fijn hotel midden in het centrum. Het is niet zo heel groot maar wel erg gezellig met veel restaurants en cafés. Het is een echte studenten stad. We hebben een boottochtje gemaakt waarbij we wat uitleg kregen over de historie. Het stadje bestond vroeger van de zoutwinning, visvangst en zeewier. Nu nog vnl van de toeristen en de studenten. Er is nl ook een universiteit. Daarna was het weer etenstijd. Bij een fancy restaurant de heerlijkste vis ooit gegeten. de ober haalde zelfs de graatjes eruit voor me. er werd ook bijpassende wijn bij geschonken. We gingen ook voor het dessert waarbij we alle desserts in mini uitvoering kregen en daarna sloten we af met koffie. Ik zat wel erg vol dus moest ik even siësta houden, lekker hoor! De bedden liggen goed. We gaan straks nog lekker een rondje door het stadje doen, het schijnt hier s avonds ook wel gezellig te zijn. Haha dat viel tegen, het was uitgestorven dus zijn we op de hotelkamer een wijntje gaan drinken. Na het ontbijt vertrokken naar Coimbra daar kwamen we om 11:15 aan. Een fijn hotel in het centrum met parkeergarage. Meteen doorgelopen naar de stad voor een koffie

Paul

Goed hotel, lekker eten en drinken, fijn gezelschap, mooie omgeving en het weer ziet er t/m vrijdag prima uit; wat wil je nog meer?

Lieneke

Inderdaad Paul, we hebben veel geluk!